همانطور که از عنوان این مقاله پیداست، قصد داریم کمی در مورد مزایا و ویژگی هایی که استفاده ازنرم افزار CRMدر سازمان ها با خود به ارمغان می آورد صحبت کنیم.
اگر شما مدیر کل و یا سرپرست بخشی از یک کسب و کار باشید، قطعا بارها و بارها نام CRM را در فضای اینترنت، محیط شرکت، مکالمات تلفنی و . شنیده اید و ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که واقعا نرم افزار CRM چه امکانات و مزایایی می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد؟ آیا واقعا راه اندازی و استفاده از یک سامانه ی نرم افزاری در شرکت می تواند روی بازدهی کار و فروش سازمان شما تاثیر بگذارد؟
برای این که این ابهامات را برای همیشه برطرف کنیم، قصد داریم در ادامه به بررسیمزایای نرم افزار CRMو قابلیت هایی که می تواند در اختیار سازمان شما قرار دهد بپردازیم. پس با ما همراه باشید.
در ادامه برخی از مهم ترین مزایا و امکانات سیستم مدیریت مشتریان یا CRM را معرفی کرده و در مورد هر کدام از آن ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.
یکی از اصلی ترین مزایا و ویژگی های استفاده از نرم افزار CRM در سازمان، ساماندهی
بدیهی است زمانی که اطلاعات مشتریان به صورت کاملا منسجم ثبت و دسته بندی می شود سامان دهی مشتریان نیز بسیار ساده تر شده و کیفیت ارائه خدمات به آن ها نیز افزایش می یابد.
همانطور که گفتیم تمامی اطلاعات مرتبط با مشتریان با جزئیات بالا و ذکر تاریخ و ساعت درون نرم افزار CRM ثبت می شود. این ثبت اطلاعات باعث می شود تا تمامی افراد که با مشتریان سازمان در ارتباط هستند بتوانند تنها با چند کلیک به کلیه داده های مرتبط با هر مشتری دسترسی داشته و در جریان فرایند سرویس دهی به تمامی آن ها قرار گیرند. طبیعتا این موضع باعث می شود که هماهنگی بین بخش های مختلف سازمان بالا رفته و کاربران شما بتوانند با سرعت و کیفیت بهتری به مسئولیتی که در شرکت دارند عمل کنند.
اگر به دو مورد اول از مزایای نرم افزار CRM توجه کنید، متوجه می شوید که هماهنگی ایجاد شده بین کارشناسان سازمان و دسترسی آن ها به کلیه اطلاعات مشتریان در قالب یک نرم افزار مدیریت مشتری باعث می شود تا خدماتی که در نهایت به مشتری داده می شود از کیفیت بسیار بالا تری برخوردار بوده و این مشتری عمیقا متوجه شود که رضایت وی از خدماتی که دریافت می کند برای شما اهمیت زیادی دارد. به خاطر داشته باشید که امروزه برای این که بتوانید مشتریان دائمی برای کسب و کار یا برند تجاری خود داشته باشید باید از بروز ترین ابزارها و متدهای مدیریت مشتریان بهره ببرید تا بتوانید رضایت همه مشتریان را جلب کنید.
اگر به مزایای نرم افزار CRM که تا این مرحله معرفی کرده ایم توجه کنید، متوجه می شوید که به طور کلی استفاده از نرم افزار CRM در نهایت منجر به ایجاد نظم در سرویس دهی و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان خواهد شد که این موارد طبیعتا می توانند به صورت مستقیم روی میزان فروش سازمان شما تاثیر داشته باشد.
همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به طور کلی نرم افزارهای CRM یا به صورت یکپارچه از نرم افزار سی ار ام قابلیت های
یکپارچه سازی سیستم مدیریت مشتریان و مدیریت فروش طبیعتا تاثیر مستقیمی روی میزان بهره وری کارمندان خواهد داشت. زمانی که شما از نرم افزار CRM استفاده می کنید، طبیعتا به خاطر در دسترس بودن اطلاعات تمامی مشتریان و قابلیت اشتراک گذاری داده های مرتبط با آن ها زمان کم تری در طول روز تلف می شود و کارمندان شما نیز منظم تر و دقیق تر می توانند به وظایفی که به عهده دارند عمل کنند.
یکی دیگر از مهم ترینمزایای CRM، ایجاد بانک اطلاعاتی از تمامی مشتریان و افرادی که با شرکت شما تماس گرفته اند می باشد. همانطور که گفتیم کارشناسان شما در طی تمامی تماس هایی که دارند اطلاعات افراد را به طور دقیق در این سامانه ثبت می کنند که این اطلاعات پس از مدتی تبدیل به یک بانک اطلاعاتی بسیار ارزشمند از مخاطبان مورد هدف کسب و کار شما خواهد شد.
از جمله دیگر ویژگی ها و مزایای CRM نیز می توان به تحلیل داده های ثبت شده توسط کارشناسان و کاربران سازمان شما اشاره نمود. عموما نرم افزارهای CRM ابزارهای کاربردی فراوانی را در اختیار شما قرار می دهند تا به کمک آن ها بتوانید تمامی داده های تهیه شده توسط کارشناسان مجموعه را تحلیل کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دهید. مثلا شما به کمک ابزارهای تحلیل CRM می توانید پاسخ مشتریان به پیشنهادات مالی، میزان موفقیت کارشناسان در فروش، میزان خرید مشتریان در زمان های مختلف و را در قالب نمودار ها و جدول های گرافیکی مشاهده نموده و با بررسی آن ها تصمیمات مدیریتی جامعی برای رشد کسب و کار خود بگیرید.
در سلسله مقالاتآموزش CRMدر مورد سامانه مدیریت ارتباط مشتریان ارائه شده توسط ویپینگ
در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار CRM ویپینگ دارید می توانید علاوه بر مراجعه به صفحه ینرم افزار CRM، با کارشناسان فروش ویپینگ نیز تماس گرفته و از مشاوره کاملا تخصصی و رایگان آن ها بهره مند شوید.
درباره این سایت